Πώς να αξιοποιήσετε τα Social Media για την προώθηση στη γεωργία;



Η γεωργία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προβλήματα με τη δημόσια εικόνα της. Είναι πολυάριθμοι οι οργανισμούς που θέτουν τον κλάδο σε χαμηλά επίπεδα για τα περιβαλλοντικά δεδομένα και τα δεδομένα για την καλή διαβίωση των ζώων.

Από την άλλη, οι αγρότες στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα κοινωνικά μέσα και μας δείχνουν μία άλλη πραγματικότητα. Το Facebook, το Twitter, το Instagram και το YouTube αποτελούν τους πιο διαδεδομένους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης, ενώ υπάρχουν και αρκετοί παραγωγοί που ενεργοποιούνται σε λιγότερα διαδεδομένα μέσα όπως το LinkedIn, Pinterest, Snapchat. Μέσω των ψηφιακών πλατφορμών οι αγρότες μπορούν να έχουν άμεσες συνομιλίες με συναδέλφους ή και συνεργάτες. 

Στρατηγική προσέγγιση

Το να υπάρχει μια καλή στρατηγική για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ουσιώδες. Ο μέσος όρος των χρηστών κοινωνικών μέσων θα περάσει σχεδόν δυόμιση ώρες την ημέρα online, κάτι το οποίο είναι πολύ χρονοβόρο εάν δεν είναι σαφές για το πώς και γιατί να συμμετέχει κανείς. Οι ώρες αυτές στην online περιήγηση θα μπορούσε να είναι για την έρευνα, ίσως να δώσετε τη γνώμη σας σε ένα συγκεκριμένο θέμα, ίσως είναι να συνδεθείτε με άλλους ή να μοιραστείτε συνδέσμους με άρθρα ή άλλες πληροφορίες, αλλά όποιος και αν είναι ο σκοπός σας, βεβαιωθείτε ότι έχετε τουλάχιστον έναν...

Ο ψηφιακός κόσμος είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δείξετε την πραγματικότητα της γεωργίας, όπως για παράδειγμα καλλιεργητικές τεχνικές, τρόπους αντιμετώπισης κινδύνων στη φυτική ή ζωική παραγωγή, η δραστηριότητα των εντόμων, προβλήματα στη κτηνοτροφία και άλλα. 

Η πραγματικότητα πρέπει να παρουσιαστεί κατάλληλα με τα παραπάνω μέσα. Πριν γίνει αυτό πρέπει να ερευνήσετε και να βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε τον τύπο των followers που έχετε [ηλικία, δημογραφία, τοποθεσία, τομέας απασχόλησης, κλπ] και στη συνέχεια χρησιμοποιήστε τις πλατφόρμες των μέσω κοινωνικής δικτύωσης. 

8 συμβουλές για την επιτυχία των κοινωνικών μέσων

1. Ερευνήστε που είναι ο ιδανικός ακροατής / πελάτης και επιλέξτε την πλατφόρμα (ή τις πλατφόρμες) όπου μπορείτε να είστε σίγουροι ότι το μήνυμά σας μπορεί να ακούγεται.

2. Βεβαιωθείτε ότι το προφίλ σας έχει προσωπικότητα. Δημοσιεύστε όποτε έχετε κάτι πολύτιμο και με νόημα να μοιραστείτε.

3. Το να ανεβάζετε posts χρησιμοποιώντας φωτογραφίες ή βίντεο αποδεικνύεται καλύτερο από το να ανεβάζετε ένα σταθερό αλλά μέτριο περιεχόμενο. Η ποιότητα κάθε φορά νικά την ποσότητα.

4. Η ποικιλία ανταμείβει. Ανακυκλώστε τις ιδέες, ανανεώστε την εμφάνισή τους, αναρτήστε σε διαφορετικές ώρες της ημέρας για να τραβήξετε περισσότερο το ακροατήριό σας.

5. Ερευνήστε άλλα κοινωνικά δίκτυα και προφίλ. Το Instagram, το Flipboard και το Pinterest είναι εξαιρετικές πηγές έμπνευσης για περιεχόμενο.

6. Αποφύγετε την αυτοπροβολή. Ειδικά με καθημερινές Selfies... κανείς δε θα εκτιμήσει τη δουλειά σας από τις selfies. Βοηθήστε, μην αυτοπροβάλεστε!

7. Χρησιμοποιήστε λέξεις όπως "πώς, τί και γιατί" σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης για να ενθαρρύνετε τη συμμετοχή. Χρησιμοποιήστε δημοσκοπήσεις για να μάθετε τι σκέφτεται πραγματικά το κοινό σας.

8. Ακούστε τις συνομιλίες του κοινού σας. Οι άνθρωποι χρειάζεται να γνωρίζουν, να τους αρέσει και να εμπιστεύονται, πριν να συμμετάσχουν σωστά. Kάνετε like και share το σχετικό περιεχόμενο που παράγεται από άλλους αφού το αξιολογήσετε πρώτα.

* όσοι θέλετε να λαμβάνετε τα σημαντικότερα άρθρα μας με email πατήστε εδώ

Περουλάκης Γιάννης
Γεωπόνος, MBA - Σύμβουλος Επιχειρήσεων
Λάρισα, 2410551326

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κίνηση προγραμμάτων μετά τη νέα συμφωνία;

Νέος Αγρότης: Γιατί κανείς δε μου είπε ότι δε μπορώ να ζήσω;

Σεμινάρια για αγρότες και μη από την εταιρεία μας. Πως ξεκίνησε η ιδέα και τι σεμινάρια υλοποιούμε;

Ετικέτες τροφίμων – Τι μπορεί να διαβάσει κανείς;