Πώς πουλάς αγροτικά προϊόντα σε "διανομείς τροφίμων";


Αρκετοί μικροί αγρότες δε χρειάζεται ποτέ να πουλήσουν τα προϊόντα τους σε "διανομείς τροφίμων". Ορισμένες εκμεταλλεύσεις όμως θεωρούν ότι αυτό είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μπορέσουν να πουλήσουν το προϊόν τους και να διατηρήσουν σταθερό το εισόδημά τους.

Τι είναι ο διανομέας τροφίμων; 

Οι διανομείς τροφίμων ενεργούν ως μεσάζοντες μεταξύ του γεωργού και του πελάτη ή του λιανοπωλητή. Αγοράζουν αγροτικά προϊόντα απευθείας από το αγρόκτημα και στη συνέχεια τα πωλούν σε διάφορους πελάτες: εστιατόρια, παντοπωλεία και σούπερ μάρκετ, σχολεία, ιδρύματα όπως νοσοκομεία και πανεπιστήμια, επιχειρήσεις επεξεργασίας τροφίμων και παρασκευαστήρια τροφίμων. 

Τέτοιες εταιρείες στην Ελληνική είναι οι εταιρείες "GreenFood A.E. , 3ALFA, Melissa, κλπ"

Τι είδους διανομείς τροφίμων υπάρχουν;

Υπάρχουν διάφορα είδη διανομέων τροφίμων. Ορισμένοι διανομείς αγοράζουν ένα μείγμα συμβατικών και βιολογικών προϊόντων, ενώ άλλοι ειδικεύονται μόνο σε βιολογικά προϊόντα ή ολοκληρωμένης διαχείρισης. 

Οι διανομείς τροφίμων, βοηθούν στη διαδικασία του άμεσου μάρκετινγκ και σε άλλες επιπλοκές που προκύπτουν όταν αποφασίσετε να πουλήσετε τα αγροτικά προϊόντα σας άμεσα.

Ορισμένοι διανομείς τροφίμων θα έρθουν στο αγρόκτημα, θα πάρουν τα τρόφιμα και θα χειριστούν τα πάντα: καθαρισμό, επεξεργασία και παράδοση των τροφίμων στους αγοραστές. Ωστόσο, άλλοι μπορεί να σας ζητήσουν να κάνετε κάποιο καθαρισμό και επεξεργασία, οι ίδιοι. Θα χρειαστεί να ερευνήσετε τους διανομείς τροφίμων που εξυπηρετούν την περιοχή σας για να βρείτε έναν που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες σας.

Τι χρειάζομαι για να ξεκινήσω την πώληση σε έναν διανομέα;

Θα χρειαστεί να βεβαιωθείτε ότι τα προϊόντα και οι διαδικασίες της επιχείρησής σας πληρούν τις απαιτήσεις του διανομέα.

Νόμιμο προϊόν. Μπορείτε να ξεκινήσετε εξασφαλίζοντας ότι το προϊόν σας είναι νόμιμο. Για παράδειγμα, ο μη επεξεργασμένος μηλίτης, μπορεί να μην είναι νόμιμος να πωληθεί στη χώρα σας. Θα πρέπει να συμβουλευτείτε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Υπουργείο Υγείας, καθώς και τη Διοίκηση Τροφίμων και Φαρμάκων, για να βεβαιωθείτε ότι το προϊόν σας είναι εγκεκριμένο, έχει ετικέτα και νόμιμο προς πώληση στο κράτος σας. Κανένας διανομέας δεν μπορεί να αγοράσει παράνομο προϊόν.

Τα κατάλληλα έγγραφα. Αυτό ποικίλλει ανάλογα με τη συνεργασία αλλά σε γενικές γραμμές περιλαμβάνει σχέδιο ασφάλειας τροφίμων, δοκιμή νερού για να δείξετε ότι έχετε την κατάλληλη πηγή νερού για να πλύνετε τα προϊόντα σας, ασφάλιση αστικής ευθύνης και αποδεικτικά ή πιστοποιητικά που υποστηρίζουν τυχόν αξιώσεις που κάνετε σχετικά με το προϊόν σας (για παράδειγμα, βιολογική πιστοποίηση εάν πουλάτε βιολογικά προϊόντα).

Πρότυπα συσκευασίας. Συζητήστε με τους διανομείς σας σχετικά με το πώς πρέπει να συσκευαστεί το προϊόν. Οι διανομείς χειρίζονται τα χύμα προϊόντα και πρέπει να τα προστατεύουν και να τα χειρίζονται αποτελεσματικά. Η συσκευασία πρέπει να είναι ανθεκτική και τυποποιημένη από άποψη βάρους ή μέτρησης σε κάθε κουτί.

Τιτλοφόρηση. Το προϊόν σας πρέπει να φέρει ετικέτα με την ονομασία της εκμετάλλευσής σας και έναν αριθμό παρτίδας, ώστε το προϊόν να μπορεί να ανιχνευθεί στο πεδίο και την ημερομηνία της συγκομιδής, σε περίπτωση προβλημάτων ασφάλειας ή ποιότητας.

Συμβουλές για πώληση σε έναν διανομέα

Επενδύστε σε μια μακροπρόθεσμη σχέση. Επικοινωνήστε με τους διανομείς με σαφήνεια. Επικοινωνήστε μαζί τους σε μια νεκρή περίοδο για να ξεκινήσετε τη σχέση σας και να προγραμματίσετε τη μελλοντική συνεργασία. Θα χρειαστεί να δώσετε στον διανομέα σας αξιόπιστες πληροφορίες διαθεσιμότητας και μην περιμένετε να είστε σε θέση να δώσετε μεγάλη ποσότητα προϊόντων σε αυτόν.

Να είστε επαγγελματίας. Να παρέχετε στους διανομείς σας το ποιοτικό προϊόν που περιμένουν. Τηρήστε τα πρότυπα ασφάλειας και τεκμηρίωσης. Μην παραβλέπετε το θέμα των συσκευασιών τους και άλλους κανονισμούς. Να είστε σαφείς σχετικά με το τι πρέπει να προσφέρετε για να αποφύγετε τις δυσάρεστες εκπλήξεις.

Ορίστε σαφή τιμολόγηση. Μάθετε τι είδους τιμή χρειάζεστε για να συνεργαστείτε με τον διανομέα αν είναι δυνατόν. Ορισμένοι είναι πρόθυμοι να ικανοποιήσουν τις ανάγκες σας για τιμολόγηση. Συνειδητοποιήστε ότι θα πουλήσετε σε έναν διανομέα σε χαμηλότερη τιμή από ότι όταν απευθυνθείτε απευθείας στην αγορά. Να είστε σαφής σχετικά με τους όρους πληρωμής.

Ασχοληθείτε με την επιχείρησή σας. Αυτό σημαίνει τη δημιουργία ενός επιχειρηματικού σχεδίου και το σωστό και επαγγελματικό στήσιμό της. Επίσης, να ερευνήσετε ποιοι διανομείς προϊόντων επιθυμούν να συνεργαστούν μαζί σας, ενδιαφέρονται για την επιχείρησή σας και θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν καλύτερα τα προϊόντα που παράγετε.

*Μέρος του άρθρου επιμελήθηκε η Κα Κόκκινου Ασπασία (Τεχνολόγος Γεωπονίας)

* όσοι θέλετε να λαμβάνετε τα σημαντικότερα άρθρα μας με email πατήστε εδώ
Περουλάκης Γιάννης
Γεωπόνος, MBA - Σύμβουλος Επιχειρήσεων
Λάρισα, 2410551326 



Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βιολογική γεωργία: Από 32€ στα 12,2€/στρ τα χειμερινά σιτηρά!

Τα "φουσκωμένα" μυαλά... κάνουν τη ζημιά...